• Úvodní strana
  • O nemocnici
    • Informace ve snadném čtení
    • Historie nemocnice
    • Povinně zveřejňované informace
    • Reforma péče o duševní zdraví
    • Veřejné dokumenty
    • Registr smluv
    • Plnění protikorupčních opatření
    • Zásady předcházení vzniku trestněprávní odpovědnosti
    • Specifická rizika typická pro areál a objekty PNHoB
    • Psychosociální podpora zaměstnanců
    • Nepotřebný majetek
    • Přístupnost budov
    • Dočasně nepotřebný majetek
    • Dotační program Ústeckého kraje
    • Rozpočet
      • Rozpočet běžného roku
      • Střednědobý výhled rozpočtu
    • Poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb.
    • Ochrana oznamovatelů (whistleblowing)
    • Co se nám povedlo
    • Napsali nám
    • Ochrana osobních údajů
      • Úvodní informace
      • Práva subjektu údajů
      • Pověřenec pro ochranu osobních údajů
      • Zásady zpracování
      • Hlášení porušení zabezpečení
  • Pro pacienta
    • Primariáty
      • Akutní péče - oddělení 1A, 1B
      • Následná péče 1 - oddělení 2A, 2B
      • Následná péče 2 - oddělení 3A, 3B
      • Následná péče 3 - oddělení 4A, 6A, 6C
      • Specializovaná péče 1 - návykové nemoci - oddělení 7A, 7B, 7C
      • Specializovaná péče 2 - ochranné léčby - oddělení 8A, 8B, 8C
      • Specializovaná péče 3 - ochranné léčby - oddělení 7D, 9
    • Ambulance
    • Indikace k přijetí
    • Informace pro veřejnost
    • Pro rodiče a blízké
  • Pro rodinu
    • Úvodní informace
    • Pracovník pro rodiny a blízké
    • Informace o hospitalizaci
    • Informace o léčbě
    • Kontakt s pacientem
    • Jak být oporou pro člena rodiny
      • Zachovejte klid
      • Buďte v kontaktu
      • Rozmlouvejte spolu
      • Jak nakládat s příznaky nemoci
      • Zjistěte si informace
      • Zapojte se do léčby
      • Usnadněte propuštění domů
      • Co dělat po návratu domů
      • Dbejte na zdravý životní styl
  • Pro odborníka
    • Informace pro soudní znalce
    • Vzdělávání, výukové pracoviště
    • Odborná praxe v psychologii
    • Laboratoř oddělení klinické biochemie
    • Lékárna U Sv. Jiří
    • Kvalita péče
    • Jednací síň okresního soudu
    • Volná pracovní místa
  • Pro partnera
    • Veřejné zakázky
      • Aktuální veřejné zakázky
      • Skončené veřejné zakázky 2025
      • Skončené veřejné zakázky 2024
      • Skončené veřejné zakázky 2023
      • Skončené veřejné zakázky 2022
      • Skončené veřejné zakázky 2021
      • Skončené veřejné zakázky 2020
      • Skončené veřejné zakázky 2019
      • Skončené veřejné zakázky 2018
      • Skončené veřejné zakázky 2017
      • Skončené veřejné zakázky 2016
      • Skončené veřejné zakázky 2015
      • Skončené veřejné zakázky 2014
      • Skončené veřejné zakázky 2013
      • Skončené veřejné zakázky 2012
      • Skončené veřejné zakázky 2011
      • Skončené veřejné zakázky 2010
    • Dary nemocnici
  • Aktivity nemocnice
    • Psychoterapeutické aktivity
    • Rehabilitační aktivity
    • Zdravotně sociální služby
    • Partnerské aktivity
    • Rezervace místností
    • Dotazníky
  • Projekty
    • Realizované projekty
    • Informace k Norským fondům
    • eHealth Psychiatrická nemocnice Horní Beřkovice
  • Fotogalerie
  • Kontakty
    • Úřední deska, podatelna, kontakty
    • Vedení nemocnice
    • Sekretariát ředitele
    • Lůžková péče
    • Ambulantní péče
    • Sociální služby
    • Vedoucí klinický psycholog
    • Právní oddělení
    • Stížnosti - nemocniční ombudsman
    • Pověřenec (DPO)
    • Veřejné zakázky
    • Personální oddělení
    • Oddělení IVT
    • Návštěvní hodiny
    • Kontaktujte nás
    • Prohlášení o přístupnosti
    • Orientační plán

Jste zde: Pro rodinu Kontakt s pacientem

Kontakt s pacientem

  • Telefonování a skype
  • Návštěvy a propustky
  • Poštovní a peněžní zásilky
  • Telefonování a skype
  • Návštěvy a propustky
  • Poštovní a peněžní zásilky

Telefonování a skype

Telefonování

Většinu pacientů těší, když mohou být v kontaktu se svými blízkými doma. Je to ostrůvek jistoty v neznámém prostředí a nejisté situaci. Každý váš telefonát, zpráva či návštěva je malý dárek vašemu blízkému: „Myslím na tebe, záleží mi na tobě, mám tě rád.“

Při hospitalizaci bývá smutno a dlouhá chvíle. Telefonát potěší a skoro nic nestojí. Můžete ho uskutečnit takřka kdykoli a odkudkoli, což ještě více platí o textových zprávách. Síla telefonátů a zpráv je v tom, že mohou být časté, a tak zajistit vašemu blízkému pocit trvalého kontaktu.
 

  1. Telefonát je malá návštěva. Domluvte se na vhodných časech pro telefonáty (aby nenarušovaly režim oddělení). Ujistěte se, že mluvíte v soukromí. Vidět se na displeji je někdy fajn.

  2. Při telefonátu se zajímejte a ptejte, co váš blízký prožívá, na co myslí, čeho se obává, na co se těší… Dávejte především otázky, a k tomu ujištění.

  3. Naplánujte si další telefonát, ať se můžete oba těšit.

Viz Vnitřní řád – kapitola 4.11.

„Pacienti v PNHoB mohou mít u sebe a používat své mobilní telefony a tablety, přičemž PNHoB neručí za ztrátu či poškození těchto zařízení. Jejich vypnutí či ztišení může být vyžadováno při vyšetřeních, terapeutických a režimových aktivitách, a také v době nočního klidu. Jejich používání rovněž nesmí rušit ostatní pacienty na oddělení. Primář oddělení může individuálně omezit u pacienta používání mobilu či tabletu po určitou dobu, pokud to narušuje průběh léčby nebo dochází k porušování režimu či jiných pravidel. Na některých oddělení může být omezeno držení nabíječek telefonů a tabletů, a to z bezpečnostních důvodů. Nabíjení pak probíhá na ošetřovně přes noc, dobíjení pak během dne na žádost ošetřovatelskému personálu. Je zakázáno používat mobilní telefony k pořizování obrazových a zvukových záznamů na všech stanicích PNHoB a to ze zákonných důvodů ochrany osobních údajů ostatních pacientů.“

Návštěvy a propustky

Návštěvy

Pacienti návštěvami žijí: před návštěvou se na ní těší, poté o ní přemýšlejí. Návštěva je dárek, i když nic nepřinesete. Proto si udělejte čas a vyrazte na cestu. Energie, čas a peníze, které na to vynaložíte, vyjadřují skutečný zájem o vašeho blízkého.
 

  1. Návštěvy by se neměly odmítat, ale oddělení mají svůj režim. Proto se domluvte, kdy je na návštěvu nejvhodnější čas a co můžete přinést.
     
  2. Pokud je to možné, projděte se spolu po venku, zajděte do kavárny - udělejte si z návštěvy příjemný zážitek. Společně strávený čas vašeho blízkého vytrhne z atmosféry nemocnice a na chvíli ho „přenese“ domů. Proto nespěchejte!
     
  3. Domluvte si, jak budete v kontaktu do další návštěvy.

 
Blíže viz Vnitřní řád – kapitola 5.1.

„Návštěvy mohou za pacienty docházet kdykoli, nicméně pro léčbu je vhodné, když respektují doporučenou dobu návštěv daného oddělení a nenarušují terapeutické aktivity a režim dne. Návštěvy dětí do 15 let jsou možné pouze v doprovodu dospělé osoby. Ošetřující personál je oprávněn ověřit totožnost návštěvy předložením osobního dokladu. Vstup do ložnice pacienta a návštěva u lůžka je možná pouze s povolením ošetřujícího lékaře. Ošetřující lékař může v individuálních případech návštěvu zkrátit či dočasně nepovolit, pokud by ji neumožňoval zdravotní stav pacienta, nebo pokud by narušovala průběh léčby či řád oddělení.“

 
Kavárna pro návštěvy

Kromě návštěvních místností na jednotlivých odděleních je v areálu v provozu Kavárna pro návštěvy pacientů. Vstup je z nádvoří zámku na pravé straně. Jsou zde k dispozici nápojové automaty, v letních měsících je otevřená terasa. Kavárna je otevřena každý den od 14:00 do 17:00 hodin. To je na většině oddělní nejvhodnější doba pro návštěvy pacientů.

 
Kiosek občerstvení

Kiosek nabízí základní občerstvení a pochutiny. Nachází se v budově zámku. Otevřeno Po - Pá 7:30 - 15:30, So 13:00 - 15:00 hod. (každý den polední pauza mezi 12:00 až 12:30 hod.)

 
Spojení do Horních Beřkovic

Přímý odkaz na cestu k nám prostřednictvím serveru mapy.cz (↗)., evenrt. serveru IDOS (↗).

 
Mapka areálu nemocnice

mapa PNHoB velka popisky 

Terapeutické propustky

Terapeutická propustka umožňuje pacientovi opustit areál PNHoB během hospitalizace. Pacienti tak mohou být v kontaktu se svými rodinami a blízkými, navštěvovat své bydliště a vyřizovat si zdravotní, osobní a úřední záležitosti. Cíl a průběh terapeutické propustky plánuje pacient s ošetřujícím lékařem.

Pravidla pro návštěvy viz Vnitřní řád – kapitola 4.10. Výňatek:

„Terapeutickou propustku uděluje primář oddělení na návrh ošetřujícího lékaře, a to maximálně na 48 hodin. Po tuto dobu je pacient se pacient musí zdržovat se v místě, uvedeném na povolení k propustce a musí užívat předepsané léky. Nesmí porušovat dietní zásady, konzumovat alkohol či drogy a řídit motorová vozidla.“

Poštovní a peněžní zásilky

Poštovní a peněžní zásilky

Koho nepotěší balíček? Časopis, knížka, pletení, křížovky, hračka… Personál vám sdělí, které věci se nesmí dávat či posílat pacientům (návykové látky apod.)…

Pravidla pro návštěvy viz Vnitřní řád – kapitola 5.2:

Výňatek: „Z bezpečnostních důvodů je možné předávat pacientům donesené věci pouze pod dohledem ošetřovatelského personálu. Sestry při kontrole zachovávají právo na soukromí pacientů (nečtou dopisy apod.), nicméně jsou povinny zajistit odstranění nebezpečných předmětů a látek. Pacientům je možné donášet pouze trvanlivé potraviny, a to v malém množství, nepřesahujícím zásobu na 2 dny. Tyto potraviny mohou pacientovi předat pouze za přítomnosti ošetřovatelského personálu a po jeho schválení. Je zakázáno předávat pacientům alkohol, drogy a léky.“

 
Posílání peněz

PNHoB neručí za škodu, která vznikne pacientovi při ztrátě či odcizení hotovosti během hospitalizace. Proto doporučujeme, aby pacient požádal o uložení své finanční hotovosti do pokladny nemocnice.

Pacient si může v PNHoB založit tzv. Pacientské konto. Finanční prostředky z Pacientského konta uvolňuje na žádost pacienta personál oddělení, což může pacientovi pomoci účelně a plánovitě hospodařit se svými penězi a bezpečně nakládat s hotovostí. To může být užitečné obzvl. při delší hospitalizaci. Personál může např. vydávat kapesné, zajišťovat základní nákupy, platit za doplňkové služby (holič ad.), zajišťovat úhrady pravidelných plateb (nájem, SIPO) apod.

 
Číslo konta

194 819 099/0300 a jako variabilní symbol uvedete rodné číslo pacienta bez lomítka

Pracovník pro rodiny a blízké

Ingrid Hlinomazová

Telefon 771 147 837, volejte v pracovní dny mezi 9 a 17 hodinou.

Rychlá navigace menu Pro rodinu

  • Úvodní informace
  • Pracovník pro rodiny a blízké
  • Informace o hospitalizaci
  • Informace o léčbě
  • Kontakt s pacientem
  • Jak být oporou pro člena rodiny
    • Zachovejte klid
    • Buďte v kontaktu
    • Rozmlouvejte spolu
    • Jak nakládat s příznaky nemoci
    • Zjistěte si informace
    • Zapojte se do léčby
    • Usnadněte propuštění domů
    • Co dělat po návratu domů
    • Dbejte na zdravý životní styl
  • Jak podat stížnost







Designed by Lukáš Záveský.